Mailen, Facebook, hemsidan, medlemsregistret, internsidan.
Som lokalförening är det en hel del inloggningsuppgifter ni måste hålla koll på.
Ni måste kunna uppdatera era hemsidor och sidor på Facebook, logga in och ta del av utbildningsmaterial på internsidan, skicka ut information till era medlemmar via medlemsregistret och ta del av de mejl som ni får till er föreningsmejl.
Om ni har glömt eller tappat bort inloggningsuppgifter så kan vi hjälpa er.
Men som föreningen har ni också ett eget ansvar. Därför uppmanar vi er att se över de inlogg ni har och behöver. Se också till att ni har minst två administratörer för era sidor på Facebook, en av dem får gärna vara Johanna eller Mariah.
Skulle personen som är ansvarig för alla uppgifter sluta i föreningen eller styrelsen, se då till att den personen lämnar ifrån sig samtliga uppgifter till föreningens styrelse så att de kan lämnas vidare till nästa person som blir ansvarig. Kanske det ska vara en stående punkt på årsmötet?

Har ni frågor eller vill ha hjälp så hör av er, vi vill att ni hör av er, så hjälper vi självklart er.
/Johanna Höst
Kommunikatör Riksförbundet Balans
johanna@balansriks.se