Balansföreningar, skapa publicitet, bilda opinion och påverka politiska beslut – en guid
» » » Balansföreningar, skapa publicitet, bilda opinion och påverka politiska beslut – en guid

Balansföreningar, skapa publicitet, bilda opinion och påverka politiska beslut – en guid

Det är aldrig försent att delta i samhällsdebatten. Deltagande i samhällsdebatten är den ultimata varumärkesbyggaren. Det har högre trovärdighet än betald annonsplats, är mer kostnadseffektivt och skapar mer förtroende.

Våga ta ställning i olika frågor som berör vara medlemmar. Vi på Riksförbundet vill bidra till att fler av våra föreningar deltar i intressepolitiken och känner sig stolta över sina resultat. 

Starta en studiecirkel som kanske kan leda till en stark och driven arbetsgrupp.

Här kommer Westanders PR-handbook 2018 Gör din röst hörd. Som ni kan använda och strukturera er tid och mål.

Läs mer och beställ i pappersform >>
Ladda ner i PDF, pr-handboken-2018-uppslag >>

Innehåll

10 tips om varumärken
15 tips om förberedelser
20 tips om pressmeddelanden
5 tips om digital kommunikation
10 tips om kritik i sociala medier
10 tips om sociala medier
20 tips om intervjuer
”Vi vill bidra till en hållbar arbetsmarknad”
10 tips till moderatorn
20 tips om återkoppling
10 tips på nyhetsvinklar
”Vi vill värna om hälsa och rent vatten”
5 tips om målgruppsanalys
10 tips om rörlig bild
10 tips om kriskommunikation
20 tips om opinionsbildning
20 tips om debattartiklar
20 tips om lobbying
10 tips om hållbarhetskommunikation
5 tips om hållbarhetsknuffar
10 tips om klimatkommunikation
10 tips om klimatlobbying